Schiermonnikoog, oktober 2007
Sonnie en Tieske

Voor de vierde keer in successie was het in de herfstvakantie tijd voor een bezoek aan een van de Waddeneilanden. Dit keer was de kleinste aan de beurt: Schiermonnikoog!

Na een voorspoedige autoreis waren we ruim op tijd in Lauwersoog waar vandaan de boot naar het eiland vertrekt. na de auto geparkeerd te hebben viel de rust direct al op. Waar het bij de veerdiensten naar de andere Waddeneilanden soms echt druk is bij de vertrekhal, was het hier al direct heerlijk rustig.

Toen de kaartverkoop na een minuut of vijf van start ging kochten we soepel een retourtje en konden we ook gewoon direct de boot oplopen en een plekje zoeken. In deze heerlijke rust gingen we eerst maar eens voor een kop koffie met iets hartigs.

Na de koffie zochten we het zonnedek op, het was immers mooi weer en een boottripje is dan toch het leukst vanaf het dek. En we hadden direct wat mooie fotomodellen in de vorm van langs zoevende meeuwen.

Na zo'n drie kwartier kwamen we aan op het eiland en konden we direct de bus richting ons appartement instappen. De busreis duurde niet meer dan tien minuten, zodat we (wel na enig zoeken) lekker op tijd bij ons appartement aankwamen. We hadden een appartementje gehuurd bij particulieren. Op de voordeur hing een welkomstbriefje; we konden via 'onze' ingang direct het appartement in, de helft van de bovenverdieping van het huis van de verhuurders. Het bleek een lekker ruim en gezellig appartement te zijn.

Nadat we onze tassen gestald hadden, was het tijd voor de nodige boodschappen (de super zat immers om de hoek). Daarna tijd om even richting strand te wandelen om daarmee de vakantie echt te beginnen. Het strand is erg bijzonder. het is immens breed en delen van het strand zijn begroeid. Echt prachtig!

Na de wandeling was het tijd om te eten en aansluitend de spelletjes uit te tas te trekken.

Op de dinsdag zou het weer omslaan, maar gelukkig bleek het 's ochtends droog, zodat we toch naar buiten gingen. We maakten een fietstocht langs de dijken en schapen en liepen vervolgens een stuk door de Kobbeduinen.

Na de wandeling terug naar het dorp voor de nodige versnaperingen op het terras. De familie mus hield ons daar gezelschap en ze bleken gek op slagroom!

De tijd vloog. En zo werd het vrijdag. 's Ochtends namen we de bus richting boot om de oversteek naar de vaste wal te maken.

Nu het rondje eilanden volledig is, is onze conclusie dat Vlieland en Schiermonnikoog onze favoriete eilanden zijn. Wij hebben nu alweer zin in de volgende keer!